Één ster teveel!

Bert w 05 augustus 2019
Het is spijtig dat er geen mogenlijkeid is om nul sterren te geven, want dit is wat het boek verdient.

Het boek heeft niet de kwalificatie van roman, maar dient alleen maar als etalage van de encyclopedische kennis van de schrijver.

Verder doet het vermoeden dat Jan van Aken nog worstelt met zijn onverwerkte verleden in zake de Rooms Katholieke kerk. Hij laat geen kans liggen om zeer eenzijdig de kerk, zijn leiders en volgelingen uiterst negatief in het verhaal op te voeren.

Zinnen als: "De kerk is een instituut van mensen en veranderlijk als het weer. De enige rechtzinnigheid die ze kan tolereren is de leer en de koers van de kerk zelf, hoe onvolkomen en corrupt die ook kan zijn."(Blz. 544) zijn schering en inslag.

Het Christendom en het instituut "Kerk" dragen beide hun verleden, maar de negatieve eenzijdigheid die in dit boek naar beide wordt ten toon gespreid is typerend voor "oud zeer" of onwetendheid.

Meer woorden schenk ik in deze recensie niet aan dit boek, hooguit een advies: niet lezen!

Meer recensies van Bert w