Nooit meer hetzelfde

Bianca 21 oktober 2022
Susan Muskee schrijft haar feelgood verhalen vooral met veel humor, de vele woordspelingen zorgen ervoor dat je regelmatig moet lachen, ze benoemt alles bij naam waardoor de verhalen vooral herkenbaar zijn maar je zeker ook stof tot nadenken geven.
Claudette en Lammert lijken het perfecte gezin, aan geld geen gebrek en samen met hun tweeling Rijk en Eloise hebben ze hun zaakjes prima op orde. Een goed voorbeeld dat het gras bij de buren altijd groener lijkt maar het zeker niet is. Wat er zich achter de voordeur afspeelt blijft vaak geheim. Dat claudette relatietherapeut is maakt het des te lastiger als er in hun huwelijk scheurtjes blijken te komen.
Je leest een feelgood verhaal waarin de diepgang voelbaar is maar waar je toch met volle teugen van geniet. Susan Muskee haar schrijfstijl is vooral tot he point, het beestje bij de naam noemen, ik houd ervan.
Ik vind Nooit meer hetzelfde niet het allerbeste wat ik van Susan gelezen heb, de rol van Claudette als therapeut had van mij iets minder op de voorgrond mogen staan. Verder is het een feelgood waar ik als een speer doorheen vloog en die me vooral weer heerlijk leesplezier heeft bezorgd.
Het einde was er een om door een ringetje te halen, ik had het me zeker anders voor gesteld maar dat maakte het verhaal juist nog een beetje specialer.
Ik hoop dat Nooit meer hetzelfde het begin is van nog vele volgende papieren boeken, hiermee krijgt ze als feelgoodauteur namelijk de aandacht die ze verdient, ik kijk zeker uit naar haar volgende boek.

Nooit meer hetzelfde krijgt van mij 4 sterren

Meer recensies van Bianca