Waar rook is

Bianca 12 januari 2023
‘Waar rook is’ is het eerste deel in een trilogie waarin de hoofdrol is weg gelegd voor Stella Robertsson, het volgende deel, ‘De man op de brug’ verschijnt al begin november, dit heeft als voordeel dat je dan nog goed weet zich in het vorige boek heeft afgespeeld.
Björn Paqualin creëert soms middels zijn schrijfstijl een negatief sfeertje, het gaat er dan vooral om hoe de personages zich tegenover elkaar uiten, dit had van mij wel iets minder gemogen. Het is een stijl waar ik aan moet wennen, dit komt mede omdat ik het verhaal soms wat warrig vind, alsof sommige hoofdstukken echt afgekapt worden.
Ondanks dat niet alles wat er gebeurt helemaal realistisch is heb ik zeker wel van het verhaal genoten. Op een paar kleine irritaties mijnerzijds vond ik het verhaal goed in elkaar zitten. De korte hoofdstukken hielden de vaart erin en zorgde ervoor dat ik het boek in sneltreinvaart uit had. Geen uitgebreide beschrijvingen maar een compact verhaal wat eindigt met een verrassende ontknoping. Björn Paqualin heeft met ‘Waar rook is’ een degelijk debuut neer gezet, het niveau moet wat mij betreft nog wel omhoog maar ik wil zeker het volgende deel lezen om te kijken of er progressie in zijn schrijfstijl zit.
Ik ben zeker benieuwd hoe Stella alle gebeurtenissen verwerkt en de draad weer oppakt.

Originaliteit: 3
Schrijfstijl: 3
Leesplezier: 3
Psychologie: 2
Spanning: 3
Plot: 4

Waar rook is krijgt van mij 3 sterren.
Ik las dit boek voor Thrillersandmore en wil uitgeverij Volt hartelijk bedanken voor het recensie exemplaar.

Meer recensies van Bianca