Parodie!?

Boek62 23 maart 2020
Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: Van een door mij bewonderde schrijver als Jonathan Coe had ik beter verwacht.
Eigenlijk een parodie op een roman. In al zijn karikaturen van de personages lijkt het een heel oppervlakkig boek met ook zeer eenvoudige beschrijvingen van omgeving en binnenwereld. Toch snijdt het boek terloops toch wel zaken aan. Kiezen is moeilijk, voor het moment of langere duur. Een boek in luchtig geschreven stijl . Treffend is wel de sfeer op de expo van 1958 en de jaren vijftig in het algemeen beschreven. De kneuterigheid en bekrompen kijk op mensen van andere culturen dan de onze.
Toch een, voor mij niet helemaal bevredigend , zelfs als het een pastiche is, of iets dergelijks , is het niet grappig genoeg, of over the top.
Leest wel lekker weg.

Meer recensies van Boek62