Zoet en mooi als een perzik

Boekdine 11 april 2024
Met zo’n kaft krijg je gelijk zin in een zoete en sappige perzik. Is het verhaal net zo mooi?

Ga als een rivier gaat over Victoria die opgroeit in de jaren 40-50 in Colorado. Ze ontmoet op zeventienjarige leeftijd Wilson Moon en ze worden in één klap hoteldebotel verliefd op elkaar. Wil wordt alleen door haar familie en de rest van het dorp niet geaccepteerd omdat hij native-Amerikaans is. Dit heeft veel invloed op Victoria en haar leven.
Ga als een rivier is een bijzonder verhaal. De karakters zijn fascinerend, de tijdsgeest is interessant en de schrijfstijl is dromerig en poëtisch. Ik vond het verhaal ontroerend, sterk en mooi. Het deed me een beetje denken aan Daar waar de rivierkreeften zingen, wat ik (voor beide verhalen) een heel mooi compliment vind.

Meer recensies van Boekdine