Nerdy, spicy & funny

Boekdine 26 april 2024
Ali Hazelwood, de queen van de wetenschappelijke romances en enemies to lovers. Ook met Love, Theoretically heeft ze weer een heerlijk nerdy, spicy en funny verhaal neergezet.

Love, Theoretically gaat over wetenschapper Elsie. Ze is dol op haar vakgebied theoretische natuurkunde, maar door een illuster artikel heeft het een slecht imago gekregen en lukt het haar niet om een succesvolle baan te krijgen. Tot ze eindelijk haar droomvacature vindt en alles op alles zet om de baan te bemachtigen. Eén nadeel: haar sollicitatieproces wordt beoordeeld door haar ultraslimme en ultraknappe aartsvijand: de schrijver van het beruchte artikel waardoor haar vakgebied ten onder ging.
Ik vond dit weer een typisch Ali Hazelwood-verhaal: vlot en humoristisch geschreven, maar ook met een serieuze noot. Het is denk ik haar meest wetenschappelijke verhaal tot nu toe. Toch leest het snel weg en is het lekker luchtig. En daarnaast natuurlijk genoeg romantiek en spice. Een aanrader als je op zoek bent naar een grappige, romantische feelgood met een stoer hoofdpersonage!

Meer recensies van Boekdine