Buitenbeentjes, tegenpolen en romantiek

Boekdine 14 april 2024
Ik heb zo genoten van Megan Clawsons Falling hard for the royal guard, dat ik Love at first knight natuurlijk ook meteen wilde lezen. De voorkant is heerlijk zoet en de titel is uitnodigend en grappig. Ik ben benieuwd of ik dit boek ook net zo leuk vind!

Love at first knight gaat over de Daisy Hastings die in het dagelijks leven met haar familie optreedt als haar alterego Lady Alenthaea. Alleen als Lady Alenthaea durft ze voor zichzelf op te komen en zichzelf te zijn. Dan komt er een nieuwe baan op haar pad in de Tower of Londen, waar ze de hele dag door Lady Alenthaea kan zijn. Dit klinkt als haar droom, tot haar wordt opgedragen om op de arrogante en losgeslagen Theodore Fairfax te letten. Ze verklaart het liefst de oorlog aan de koninklijke tegenpool, maar heeft hem nodig om haar droombaan te houden. Lukt het hen om deze situatie te overleven?
Je leest vanuit het ik-perspectief van het hoofdpersonage Daisy, waardoor je elk gevoel en elke gedachte goed meekrijgt. Omdat ze vaak genoeg met zichzelf worstelt, krijgt het verhaal hierdoor veel diepgang. Het verhaal heeft een bijzondere, unieke setting, de Tower of London, al speelt dit niet zo’n grote rol als in haar eerdere boek. Omdat het boek zich afspeelt in het heden en is daarom geen stoffig verhaal. Het is een feelgood met een serieuze ondertoon en af en toe een historisch tintje. Met thema’s als opposites attract, zelfacceptatie, anders zijn en (familie)liefde zal het veel lezers aanspreken.

Ik vond Love at first knight totaal anders dan Falling hard for the royal guard, al had het wel net zoveel humor en romantiek. De karakters en hun levens zijn totaal anders, maar dat maakt het juist verfrissend. Megan Clawson is niet bang om over buitenbeentjes te schrijven en dat kan ik erg waarderen. Het was heerlijk om de humoristische gesprekken tussen de hoofdpersonen te lezen. Ook met dit boek heeft de auteur me met haar schrijfstijl en intrigerende karakters helemaal overtuigd: ik ga élk boek van deze auteur lezen!
Liefhebbers van haar eerste boek, maar ook liefhebbers van Ali Hazelwood en Roni Loren zullen van Love at first knight smullen!

Ik wil Harper Collins / World of Romance bedanken voor het recensie-exemplaar. Dit heeft mijn mening uiteraard niet beïnvloed.

Meer recensies van Boekdine