Lezersrecensie

Aangrijpend verhaal!

Bookstagram_ilona 20 oktober 2022
Toen het boek binnenkwam kon ik het niet laten om gelijk de proloog te lezen. Wat kwam dit al binnen. Ik wist gelijk dat dit een verhaal zou worden wat nog lang zou blijven hangen. Wat een mooi, puur en eerlijk boek is dit zeg. Het verhaal van Dennis kwam echt bij me binnen.

We hebben allemaal wel een beeld over Jehovah’s getuigen; ze komen bij je aan de deur, doen hun verhaal, zetten een voet tussen de deur als je niet wil luisteren, vieren geen verjaardagen etc. Maar dat er zoveel meer achter zit, dat had ik van te voren niet gedacht. Het was voor mij echt een eye-opener.
Een verhaal wat ook zeker verteld moet worden. Wat goed en knap Dennis dat je je eigen verhaal naar buiten hebt gebracht. Daar is moed en kracht voor nodig!

Het verhaal wordt op een fijne en vlotte manier geschreven. Er zit humor in, maar ook zinnen die je raken. Als voorbeeld: Ik voelde mezelf een plantje die veel te lang in een te kleine pot had gestaan. Uiteindelijk ben je mooi tot bloei gekomen!

Is dit dan alleen een verhaal over de religie van Jehovah, met zijn regels en gebruiken. Nee, het is zoveel meer!  Het gaat over op zoek gaan naar erkenning en waardering, de zoektocht naar jezelf mogen en kunnen zijn, de liefde voor je ouders die goede bedoelingen hebben, maar daardoor ook beperkingen hebben omdat ze niet beter weten, de afscherming van de maatschappij en dan de wereld die voor je opengaat als je eindelijk de stap durft te nemen om voor jezelf te kiezen.

Ik hoop dat veel mensen die boek gaan lezen, en dan durven te kiezen voor zichzelf.
Maar dat we ook onze ogen openen voor de mensen die in sektes leven, waar machtsmisbruik, kindermisbruik en de positie van vrouwen nog steeds de orde van de dag zijn. Er zit dus zoveel meer achter dan we denken te weten.

Meer recensies van Bookstagram_ilona

Gesponsord