Prachtige roman, met veel plezier gelezen

Brigitte 29 december 2019
Bedankt Thrillers & More leesclub en Uitgeverij Hamley Books dat ik Het Leven Dat Ik Kende van Esther Boek - auteur mocht lezen.

Roelf heeft een ongelukkige jeugd gekend en moet door omstandigheden al vlug op eigen benen staan. Maar dankzij zijn grote vriendenkring lukt hem dit aardig. Hij neemt een weekendbaantje aan en leert Ellen kennen. Na veel moeite kan hij haar hart veroveren en lacht het geluk hen toe. Maar iets later begint alle ellende.
Esther Boek geeft in dit waargebeurde verhaal het leven weer van Roelf. Het lijkt alsof hij voor het ongeluk geboren is. Ze kan heel gedetailleerd en dramatisch ingaan op alle problemen die op het pad komen van Roelf en Ellen. Is het hun eigen schuld doordat ze de foute keuzes maken ? Zit er iemand anders achter ? .... Heel veel vragen waarop nog een antwoord moet gevonden worden. Maar ze zijn nog niet bekomen van alle pijn, verdriet en zorgen of het volgende probleem dient zich al aan.

Deze roman is opgedeeld in 2 delen. Roelf zijn leven met Ellen en Roelf zijn leven met Sophie.

Esther laat je merken hoe personen kunnen veranderen als er grote problemen op hun levenspad komen. De ene wordt er sterker door en de ander verliest het vertrouwen in alles en iedereen. Elk koppel verwerkt problemen anders. Steunen elkaar en vechten samen. Kan een relatie zoveel verdriet aan ?

Op de cover zie je een vlinder, vuur en rook. Je mag er zeker van zeker van zijn dat vuur en rook hier ter sprake komen.

Dit boeiend verhaal raad ik zeker aan aan liefhebbers van spannend verhalen vol emoties, spanning en vele gebeurtenissen die elkaar opvolgen.
Esther Boek is er in geslaagd om deze roman gebaseerd op een waargebeurd verhaal te schrijven zodat hij veel mensen zal beroeren.

Voor mij is dit boek zeker 5* waard.
Nogmaals mijn grote dank aan Uitgeverij Hamley Books - Leesclub Thrillers & More en
Esther Boek - auteur
Met heel veel plezier heb ik het boek gelezen.

Meer recensies van Brigitte