Bryan las: Jackie van Laren - Lentegroen

Deze recensie is eerder verschenen op Koukleum.nl.

In het verleden las ik ‘Thuiskomen‘, geschreven door Jackie van Laren. Over dit boek was ik erg enthousiast en hierdoor keek ik ook erg uit naar haar nieuwste boek ‘Lentegroen’. Ik was benieuwd of dit boek mij ook zo goed wist te amuseren.

In ‘Lentegroen’ maken we kennis met de stoere boswachter Silvie. Ze niet niet alleen stoer, maar heeft ook haar hart op de juiste plek zitten. We stappen in het verhaal op het moment dat ze haar spulletjes aan het uitpakken is in haar nieuwe woning, het boshuisje. Ze doet dit samen met haar even stoere dochter Ties. Dit schouwspel zorgt er, op de manier hoe Van Laren dit geschreven heeft, voor dat ik snel door wil lezen, want ik wil meer lezen over Silvie en haar dochter Ties. Jackie van Laren weet er voor te zorgen dat ik een zwak krijg voor deze twee personages.

Als Freek, de eigenaar van landgoed Woudenbergh, om de hoek komt kijken, weet ik in eerste instantie niet zo goed wat ik van hem moet denken. Hij is een beetje een vreemde vogel. Maar hoe verder ik in het verhaal kom, hoe leuker Freek wordt… En dit vindt Silvie, het hoofdpersonage, ook.

Door de goede en mooie omschrijvingen van de natuur op de Utrechtse heuvelrug kon ik de bosgeur ruiken, tijdens het lezen. Ik weet dat veel mensen zeggen dat een feelgoodroman meer iets voor vrouwen is, maar ze heeft mij toch echt wel weten te overtuigen. Ik kan dan ook niet wachten tot het tweede deel in deze serie, ‘Zomerloof‘ verschijnt. Ik ben ik ieder geval fan van boswachter Silvie!

Meer recensies van Bryan van De Koukleumpjes