Een erfenis met een staartje

Carin 14 maart 2024
Wat een spannende roman had kunnen zijn blijft steken op een Feel Good verhaal.
In De verborgen Erfenis van Nora Roberts erft Sonya een prachtig landhuis en ook aan de financiën is gedacht. Een droom komt uit.
Haar relatie is nog niet zo lang geleden verbroken omdat ze op een akelige manier werd bedrogen. Dus deze erfenis van haar oom, waarvan ze het bestaan niet wist, komt als geroepen.
Als snel verhuist Sonya naar het enorme landhuis. In het plaatsje waar ze is komen wonen ontmoet ze mensen met wie ze goed kan opschieten. Ze is pas als zelfstandige gaan werken en krijgt al nieuwe opdrachten.
Alles gaat voor de wind. Omdat het huis erg groot is trekt haar beste vriendin Cleo bij haar in.

Maar ondanks dat de erfenis alles is wat je je maar wenst zit er een kanttekening aan. De erfenis bestaat niet alleen uit het landhuis en het geld.
Het spookt in het landhuis.
Het landhuis wat men in het dorp ook wel het huis van de verloren bruiden noemt heeft een bijzondere geschiedenis. Jonge vrouwen, die pas zijn getrouwd of op hun trouwdag dood gaan. Het landhuis kent een geschiedenis zonder veel vreugde.
Maar Sonya heeft niet veel last van het spook in haar nieuwe landhuis.
Soms klapt er een deur dicht, dan is het een raam wat zomaar opengaat. Maar ook rommel wordt opgeruimd. Het bed wordt opgemaakt. Muziek speelt af alsof de spoken communiceren. “I think we’re alone now’ wordt afgespeeld wanneer Sonya alleen in de woning is. Onverklaarbare dingen.

Sonya en Cleo kunnen goed omgaan met de spoken in het landhuis. Maar er is eentje die hun de stuipen op het lijf jaagt.
Wanneer je in de buurt komt van de ‘gouden kamer’ dan voel je meteen dat het er ijskoud is. Wat is daar aan de hand. En wie is deze vrouw die alleen maar kwaad wil doen.
Met hulp van haar nieuwe vrienden gaat Sonya op onderzoek, maar niet iedereen in het spookhuis is het daarmee eens.

Een roman die wat mij betreft wel meer spanning had kunnen hebben, zodat het verhaal niet zo zoet-sappig is.
Een plot wat toch wel verbijsterend is en waar deel 2 vast verder mee zal gaan.

Meer recensies van Carin