Verrassend verhaal met origineel plot.

Carin 11 maart 2023
Dit boek las ik als jurylid van de Hebban Thriller prijs 2023. Het boek is zelfs gekozen voor de shortlist! En terecht.

Een eco-thriller zonder dat je te maken krijgt met extreme klimaat ideologieën.
Een prachtige proloog waar je je diep onderwater begeeft in het koude water van Antarctica. Tot onderzoekers daar een vreselijke ontdekking doen.

Het verhaal gaat over Sarah Hallbrook. Ze is bioloog en klimaatwetenschapper. Op het moment dat Sarah een FaceTime contact heeft met een onbekende vrouw begint een race tegen de klok.
Sarah gaat op zoek naar een onderzoek van haar overleden vader. Maar als ook een Noors klimaatinstituut jacht maakt op datzelfde onderzoek kan Sarah alle hulp gebruiken. Rechercheur Floyd Walshuit Amsterdam schiet haar te hulp. Ze worden naar verschillende plaatsen op de wereld gestuurd. Maar het Noors klimaatinstituut wijkt niet en zet alles op alles om het onderzoeksrapport in handen te krijgen.
Sarah ontdekt steeds meer over haar vader en haar verleden. En sommige onderzoeken van haar vader gingen wel heel erg ver, over de rand.

Het verhaal blikt regelmatig terug in het verleden van Norah. Daardoor komt Sarah erachter waar ze moet zoeken naar de onderzoeksrapporten.
De zoektocht wordt steeds gevaarlijker, niet alleen door de mensen die voor het Noors onderzoeksinstituut werken, maar ook door dieren.

Een super snelle en spannende thriller.
Verrassend goed. Ik kende de schrijver niet en het boek ook niet. Maar ik was positief verrast. Als je het plot hebt gelezen…..weet je dat er een vervolg komt.

Meer recensies van Carin