Hoever zou je gaan als je dochter wordt verdacht van moord

Carin 17 juni 2020
Een heel gewoon gezin
Mattias Edvardsson

Een mooi geschreven verhaal over Stella die verdacht wordt van moord, waar ik 5 sterren voor geef. Het boek heeft me meegetrokken in een nieuwsgierigheid naar het einde van deze nachtmerrie voor Stella en haar ouders. Het verhaal wordt in drie delen weergegeven. Het eerste deel is het verhaal vanuit Stella haar vader, Adam, geschreven. Het tweede deel is vanuit Stella geschreven en het laatste deel wordt geschreven vanuit Stella haar moeder, Ulrika.
Kan het zo zijn dat een moord erg is, maar dat het misschien nog erger is als de verdachte veroordeeld wordt? Wat doe je als die verdachte van moord jouw eigen dochter is. Hoever ga je om te proberen je dochter vrij te krijgen.

Ze vormen met z’n drieën een heel gewoon gezin. Ulrika werkt als strafpleiter en Adam is priester.

Als het telefoontje komt dat Stella vastzit op het politiebureau begint voor Ulrika en Adam een nachtmerrie waarin ze steeds verder verwikkeld raken.
Stella wordt aangeklaagd voor moord op een zakenman, waar ze een kortstondige relatie mee had. Ze mag met niemand contact hebben, behalve met haar advocaat Michael Blomberg, een oude bekende en oud collega van Ulrika.

En wat natuurlijk ook meespeelt in dit verhaal is in hoeverre Stella schuldig is aan de moord op Christopher Olsen.
Christopher Olsen, een knappe verschijning en succesvol zakenman windt Stella om zijn vinger. Maar als Stella hem te oud vind en niet serieus iets met hem wil komt haar beste vriendin Amina in beeld.
Wat is het wat Christopher doet met deze jonge meisjes.
En wie is de knappe ex van Christopher die Stella lastig valt en stalkt.

Wat doe je als ouder. Hoe ga je er mee om als je 19 jarige dochter vastzit voor moord. Ze hebben ieder hun manier om met deze nachtmerrie om te gaan.
Hoever gaan ze om hun dochter te redden.
Hoe kunnen ze dat hele gewone gezin blijven…..

'Sommigen zullen het mij wel verwijten. Anderen zijn vast van mening dat een ouder in elk geval gedeeltelijk schuld heeft aan de daden van zijn of haar kind. Zeker in mijn geval. Enerzijds ben ik vrouw en moeder; een man wordt zoiets nooit in dezelfde mate aangerekend.'

Meer recensies van Carin