Van wijngaard naar wietgaard....

Carin 27 mei 2020

Abel Jongbloed en Angela wonen in Amsterdam. De twee dochters wonen al zelfstandig. Abel is een echte creatieve dromer. Hij droomt al jaren over een wijnboerderij in Zuid-Frankrijk. Hij zoekt op het internet naar mooie locaties. Uiteindelijk stemt Angela toe en gaat Abel in zijn hippiebus naar het zuiden van Frankrijk. Daar ontmoet hij de makelaar die hem allerlei fraaie optrekjes laat zien. Tot Abel zijn droom ziet. Een prachtige wijnboerderij op een fantastische locatie. Abel tekent snel het koopcontract wat de makelaar hem voorschotelt. Zijn enthousiasme slaat al gauw over naar Angela. Ze verkopen alles wat ze hebben en vertrekken naar Zuid-Frankrijk. Een droom wordt werkelijkheid…..of toch niet?
Abel krijgt te maken met de stugge mentaliteit van de Fransen in die regio. En het koopcontract had hij niet goed gelezen. Of misschien helemaal niet gelezen. Al met al komt er een schaduw over de droom van Abel. Maar Abel is een doorzetter en creatief als hij is komt hij met een grandioos idee. Hij gaat wiet kweken. Een gedeelte van de wijngaard wordt omgetoverd tot een wietgaard.
Angela is het verstand en Abel is het creatieve. Ze vullen elkaar op die manier prima aan. Een ‘ik vertrek’ met een personage die door zijn positieve instelling niet kapot te krijgen is. Dit zou een bijzondere serie zijn voor dit programma…een wijnboer die ook nog eens wietboer wordt.

Een razend snel boek wat je brengt in het prachtige Zuid-Frankrijk. De sfeer, de druiven, de mensen, humor en het positieve, alles doet mee in dit boek.

Meer recensies van Carin