geen woorden voor

Vox is een dystopie je die ergste nachtmerrie werkelijkheid laat worden. We leven in het nieuwe Amerika waar iedereen puur moet zijn. De samenleving gaat terug naar hoe het vroeger was, de vrouw doet het huishouden en de man werkt. Vrouwen gingen hier natuurlijk tegen in opstand dus werd hun het zwijgen opgelegd, letterlijk. Vrouwen krijgen vanaf het moment dat zij kunnen praten een armband om, die hun woorden telt. Zij mogen er welgeteld 100 zeggen per dag, anders krijgen zij een stroomstoot. Vrouwen mogen dus letterlijk niet meer praten en alleen maar gehoorzamen.
Vanaf de eerste bladzijde zit je in het verhaal. Hoewel het niet het genre is wat ik normaal lees, heeft dit boek me meteen gepakt. Je leeft meteen mee met de hoofdpersoon, haar personage is ontzettend goed uitgewerkt.
Echt een aanrader!

Meer recensies van Caro Agnese Breikers