uitstekende thriller

De fluisterman van Alex North.
Tom en zijn zoon Jake besluiten na het overlijden van de vrouw van tom om te verhuizen naar een nieuw dorp. Dit zou een nieuwe start moeten zijn. 15 jaar geleden werd dit dorpje geteisterd door een moordenaar ook wel de fluisterman genoemd. Deze naam had hij te danken aan het feit dat hij de kinderen lokte door onder hun slaapkamer raam hun naam te fluisteren. Nu 15 jaar later is er weer een jongetje vermist. Maar de moordenaar die verantwoordelijk was voor deze moorden, zit al 15 jaar in de gevangenis. Wie is deze nieuwe moordenaar? Is het een copycat? Of had de fluisterman al die tijd een handlanger?

De omslag van dit boek alleen is al top. Op de achterflap staat een verontrustend rijmpje, wat je al rillingen geeft. Dit is een thriller zoals een Thriller hoort te zijn. Spanning, gruwelijk, en gebaseerd op het monster waar elk kind bang voor is het geweest. Plot was goed, verhaallijn goed uitgewerkt.
Alleen in het midden mistte ik hier en daar net iets meer spanning. Daar viel een beetje een gat waar niet heel veel gebeurde, maar hierdoor was het einde dan wel weer op en top geschreven.

Al met al een uitstekende thriller.

Meer recensies van Caro Agnese Breikers