Zeg maar Joe

Carole jeunink 04 juni 2020
Joe verschijnt nadat de hele wereld donker is geweest, op de school waar Sophie werkt.
Ze neemt hem in huis , en raakt helemaal in de ban van hem.
Joe zegt de zoon van God te zijn en terug te zijn gekomen om iedereen weer met de neuzen de zelfde kant op te krijgen. En weer met elkaar samen te laten werken,zodat we samen weer beter voor de aarde zorgdragen.

Het verhaal vertoont veel gelijkenis met de bijbel van 2000 jaar geleden , alleen nu in een hedendaags jasje.
Joe probeert iedereen er van te overtuigen dat we verkeerd met de aarde en elkaar omgaan, en dat we dit moeten veranderen. Hij probeert ons er bewust van te maken dat we allemaal recht hebben op een fatsoenlijk leven, zowel mens als dier. Dit moeten we samen bewerkstelligen door democratisch met elkaar om te gaan.
Tevens heeft ieder zijn eigen taak in zijn leven en doet waar hij/zij goed in is.
Joe laat aan iedereen zien dat hij wel degelijk de zoon van God is, en weet alle belangrijke leiders toch zover te krijgen dat ze naar hem luisteren, uiteindelijk gaan ze proberen te leven naar de nieuwe leefregels die Joe heeft opgesteld. Zijn twaalf discipelen , die hij heeft aangesteld zullen die proces begeleiden en uitvoeren.

Het Is een boek met een duidelijk boodschap. Dat we onze aarde beter moeten beschermen en beheren. Maar ook dat we beter samen moeten werken met elkaar.daarbij elkaar in zijn waarde laten.
En zoals Joe zegt er mag best onderscheid zijn maar er is genoeg voor iedereen om goed van te leven.

Hij krijgt 4 sterren van mij, omdat het een boek met een boodschap is waar iedereen even over zou moeten nadenken. Maar ook een mooi verhaal over een onbereikbare liefde die onvoorwaardelijk is,. over trouw en moed, om voor dat te gaan staan waar je in geloofd
We zullen elkaar moeten leren accepteren wie en wat we zijn.

Mijn quote is kort maar krachtig:
Kinderen zien de dingen soms heel duidelijk.

Een fijn verhaal om te lezen en te mogen buzzen
Dankjewel hebban #hebbanbuzz

Meer recensies van Carole jeunink