niemand komt je redden

Carole jeunink 18 augustus 2020
Zelden heb ik een boek gelezen dat ik zo moeilijk kon wegleggen.
THE INDEPENDENT

Ze zitten daar al dertig jaar zich voor te bereiden op het einde der tijden.

Verscholen op een plek waar niemand hen lastig valt, leven de leden van de sekte de Ark. Hun bestaan wordt zorgvuldig verborgen gehouden voor de buitenwereld, maar dan slaat het noodlot toe en zijn de overgebleven leden aan hun lot overgelaten in de vreemde buitenwereld .

Romy is een van hen.
Zwanger en vast van plan om het samen met haar kind te gaan redden. Hiervoor zal ze alles wat ze in de sekte heeft geleerd moeten gebruiken. Zal ze dat waaraan ze ontsnapt is achter zich kunnen laten of blijft het haar achtervolgen.

Een titel die je direct meeneemt, en een onderwerp dat interesse opwekt.

De auteur schrijft vlot met korte hoofdstukken, met flashbacks naar toen en nu zodat je je goed kunt inbeelden waaraan ze bloot gestaan hebben, en reageren zoals ze nu doen.
Een sterk verhaal dat goed in elkaar overloopt en de spanning goed opbouwt.

Van mij krijgt het vijf sterren , omdat ik er direkt in meegezogen werd en het heel levendig voor mij zag.
Met dank aan Meulenhoff Boekerij dat ik testlezer mocht zijn

Meer recensies van Carole jeunink