Een spannende politieserie van eigen bodem

Caroline Kuiper 04 januari 2020
Het laatste deel van Mooie Moorden is een verhaal met een plot dat vraagt naar meer. En Tica heeft aangegeven dat ze na het enthousiaste ontvangst van de eerste vier delen,  druk bezig is met deel vijf. De verhalen spelen zich af op het eiland Goeree Overflakkee, waar ik dus ook woon. Rechercheur Zoë Janssen heeft iedere keer te maken met verschillende moordonderzoeken, maar als rode draad loopt door de boeken het verhaal over de ontsnapte tbs’r Sven, Sven een moordenaar was door toedoen van Zoë in de gevangenis beland en had daar tbs opgelegd gekregen. Nu hij ontsnapt is stuurt hij door middel van codes zijn verblijfplaats en Zoë is druk bezig met het ontcijferen van deze codes. In dit deel reist Zoë af naar Engeland, want de codes geven aan dat Sven daar moet zitten. Samen met een team die de ontsnapte Sven op de hielen zit, is dit een grote operatie. Sven deinst nergens voor terug en dat wordt in dit verhaal erg duidelijk. Dat Zoë haar liefdesleven ook nog aardig op de proef wordt gesteld, geeft deze politieserie ook nog wat romantiek mee. Het leven van Zoë is zeker niet eenvoudig doordat ze gescheiden is en 2 jonge kinderen heeft. Gelukkig heeft ze een goede omgangsregeling met haar ex, voor de jongens en ook heeft ze een betrouwbare oppas. Maar nu ze naar Engeland vertrekt is het allemaal wat lastiger te regelen en mist ze de jongens enorm. De serie kun je achter elkaar lezen via de kobo plus app. De mooie moorden geven je een paar heerlijke uurtjes leesplezier.

Meer recensies van Caroline Kuiper