Gemiste kans

cggbaak 13 september 2020
Dit verhaal over twee broers die elkaar na twintig jaar weer vinden heeft veel potentie. De jongste broer, Damian, wordt door zijn oudere broer, Paul, op jonge leeftijd in de steek gelaten met de belofte dat Paul hem komt halen. Deze belofte lost Paul niet in en Paul is totaal uit het zicht verdwenen. Damian leeft zijn leven op zijn manier: veel werken en veel geld verdienen, succesvolle zakenman. Hij lijkt zich hier goed in te voelen. Dan ziet hij zijn broer op tv. Wonend op een tropisch eiland en terminaal ziek. Damian gaat hem opzoeken. Paul blijkt kunstenaar te zijn en tegenovergesteld in het leven te staan als Damian. Nadat Damian Paul gevonden heeft gaat het verhaal voor mij de verkeerde kant op. Paul geeft Damian te kennen dat hij zijn leven verkeerd ingericht heeft en dat hij meer moet genieten zoals Paul dat doet. Hierbij komt Paul bij mij over als een betweterig persoon. Helaas weet de auteur geen diepte aan te brengen in de gesprekken tussen de boers. Ook de dames in het leven van de broers blijven oppervlakkige karakters. Dit boek is eenvoudig te lezen maar mist helaas de diepgang die het verhaal zeker verdient. Ik geef dit boek 3 sterren.

Meer recensies van cggbaak