Een verrassend einde

cggbaak 14 januari 2020
‘Stille Schreeuw’ is de eerste thriller rondom detective Kim Stone. Een stuurse jonge vrouw met een verleden. Dit verleden blijkt bijna naadloos samen te gaan met de zaak die moet worden onderzocht.
Er komen dan ook direct vragen opborrelen over hoe het verder zal gaan met Kim. Er zijn meer thrillers met Kim in de hoofdrol en zal Angela Marsons dan weer terug gaan naar het verleden van Kim?
Hoewel de proloog anders doet vermoeden gaat het in het verhaal in hoofdzaak over andere, recentere, moorden. Wat is het verband tussen de gebeurtenissen uit het verleden en het heden? Angela Marsons neemt ons, aan de hand van Kim, mee naar de oplossing van deze drama’s. En, zoals ook Kim, staan we regelmatig op het verkeerde been. Gelukkig heeft Kim soms een onderbuikgevoel dat er iets niet klopt.
Dit onderbuikgevoel komt gemaakt over en haalt de spanning uit het verhaal. Dat is wel jammer. Soms komen gebeurtenissen onlogisch over; het verhaal gaat schuren.
Het boek heeft een verrassend einde die ik zeker niet zag aankomen.
Het is een makkelijk te lezen boek opgebouwd uit korte hoofdstukken. Met ook een verhaal dat lekker leest. Het is zeker een thriller waard om gelezen te worden. En ik kijk dan ook uit naar het volgende Kim Stone avontuur.
Voor mij geen 5 sterren thriller. Het krijgt er 4.

Meer recensies van cggbaak