loved it!

Chantaalllx 16 april 2021
Oh wat een heerlijk boek! En al helemaal in deze tijd! We zijn allemaal ondertussen wel ‘coronamoe’ en dit is dan een ontzettend prettig boek om te lezen!
De 1,5 m afstand die je moet bewaren, de gehoorbescherming, het dichtgaan van de scholen, de overvolle ziekenhuizen en de persconferenties met Rutjes, Jonkers en de gebarentolk... overal is aan gedacht en goed verwerkt in het verhaal!

Het verhaal zelf vond ik ook gewoon ontzettend leuk bedacht! Een bijzondere (bijna uitgestorven) vogel uit China die mensen gekke dingen laat doen doordat hij ze iets influistert, hoe bedenk je het! Haha! En hoe leuk dat Danielle samen met haar opa dit avontuur aangaat! Vooral omdat velen van ons hun opa’s en oma’s in het afgelopen jaar minder konden zien...
Ik denk dat kinderen door dit boek begrijpen dat de maatregelen die wij in NL op dit moment hebben echt noodzakelijk zijn, dat ze zien dat het nut heeft en vooral dat uiteindelijk de maatregelen ook weer verdwijnen. Daarnaast is het, zoals ik eerder al aangaf, een hele mooie manier om dat hele corona gedoe even te vergeten en om gewoon te genieten van een leuk boek.

Ik ben zeker weten een fan van dit boek! Niet alleen vanwege het verhaal, maar ook vanwege de schrijfstijl en de kortere hoofdstukken. Ik ben dol op korte hoofdstukken! En ik was al fan van de YA boeken van Mirjam Mous, maar ik houd vanaf nu haar boeken voor het jongere publiek ook in de gaten!

Meer recensies van Chantaalllx