Laat zich niet gemakkelijk wegleggen

Natasha Howland was dertien minuten dood, maar nu ligt ze in het ziekenhuis om bij te komen van het voorval. Ze had haar twee beste vriendinnen bij zich, Jenny en Hayley, waarmee ze samen Barbies wordt genoemd. Natasha weet echter niets meer van het voorval. Het enige dat ze zeker weet, is dat het geen ongeluk was en dat ze niet suïcidaal was.

Vroeger was Rebecca de beste vrienden met Natasha, voordat ze opzij werd geschoven door Jenny. Wanneer ze het nieuws hoort, kan ze ondanks dat ze geen vrienden meer zijn, het niet weerstaan om naar het ziekenhuis te gaan. Rebecca merkt al snel dat de vriendinnen iets te verbergen hebben. Als ze dan ook nog eens door Natasha voor een feest wordt uitgenodigd, lijkt ze al snel weer een weg terug te vinden als goede vriendin.

13 minuten is een vlot te lezen en origineel young adult verhaal. Het verhaal komt echt tot leven door de fijne en mysterieuze opbouw. Het verhaal bevat ook verschillende sms-berichten, plus diverse gesprekken met de psycholoog en de politie waarmee de spanning meer en meer toeneemt.

De schrijfster weet de lezer elke keer weer de verkeerde richting uit te sturen. Wanneer je denkt dat je het antwoord hebt gevonden, blijkt er toch iedere keer weer meer achter te zitten dan je kon vermoeden. In dit boek is werkelijk niets wat het lijkt. Het verhaal doet door de toevoeging van de niet zo vriendelijke Hayley en Jenny sterk denken aan Gossip Girl, Pretty Little Liars en Mean Girls. Dit onsympathieke meidengedrag voegt wat meer drama toe aan het verhaal, maar dit boek omvat zoveel meer.

Het boek 13 minuten laat zich niet gemakkelijk wegleggen, ik moest gewoon door blijven lezen. Met als gevolg dat ik het wel erg jammer vond dat ik het boek al zo snel uit had. Over de inhoud van het boek was ik niet teleurgesteld, verre van dat zelfs. De meerdere plotwendingen zorgen echt dat de aandacht van de lezer vastgehouden wordt tot het eind.

Ik kan dan ook niet anders dan dit geweldige boek de volle vijf sterren geven.

Meer recensies lees je op indeboekenkast.com

Meer recensies van Chantal Hutchison