Ideale toevoeging op Boy 7

In Girl 6 maken we kennis met Summer, die samen met haar moeder in Amsterdam woont. Haar moeder is een oude bekende, ze is namelijk Lara Rogers, de kleindochter van het echtpaar Rogers die in Boy 7 een manier hadden gevonden om jongeren aan te sturen, zodat ze zich fatsoenlijk en controleerbaar zouden gedragen. Uiteindelijk zijn ze naar Amerika gegaan.

Wanneer Summer erachter komt dat haar opa Carl ernstig ziek is, gaat ze met haar moeder mee naar Amerika. Daar ontmoet ze blogger Dez, die haar in eerste instantie herkent als een ander persoon, namelijk Mayca. Een dakloos meisje dat hij vier maanden eerder heeft ontmoet. Ze lijken sprekend op elkaar, maar hebben twee compleet verschillende karakters. Zonder dat de twee meiden elkaar kennen, hebben ze wel degelijk een connectie. Kunnen ze ontdekken wat er werkelijk aan de hand is?

Ondanks dat Girl 6 een extra verhaal is na Boy 7, kan dit gewoon los gelezen worden. Het voegt wel iets meer toe wanneer je het andere verhaal wel hebt gelezen. Hierin maken we kennis met de personages die in dat deel niet zo belangrijk oogden, maar in dit verhaal een grotere rol spelen.

Dit spannende verhaal bestaat uit maar 106 pagina’s en is daardoor ideaal om tussendoor te lezen. Je vliegt echt in een sneltreinvaart door het boek heen. De spanning en het mysterie worden goed opgebouwd gedurende het verhaal. Dat het verhaal vanuit drie verschillende personages, namelijk Dez, Mayca en Summer, wordt verteld, maakt dat het nog spannender wordt. Het verhaal wordt niet altijd in chronologische volgorde verteld. Af en toe maak je een tijdsprong, waardoor je niet altijd precies weet waar je bent in het verhaal. Dit vond ik een klein minpuntje, maar al snel wordt het wel duidelijker wat het minder erg maakte.

Girl 6 is de ideale toevoeging op Boy 7. Iets wat meer jongeren zal aanspreken om boeken te gaan lezen. Zeker het kleine aantal pagina’s zal voor een lagere drempel zorgen, waardoor meer mensen het boek zullen lezen. Ik geef dit boek 4 sterren.

Meer recensies lees je op indeboekenkast.com

Meer recensies van Chantal Hutchison