Bevat alles voor goed boek

Je denkt me te kennen? Dat zullen we nog weleens zien.

Mijn vele gezichten gaat over Nora O’Malley. Op het eerste gezicht leidt ze een heel normaal leven, maar ze heeft niet altijd zo geheten. Nora is namelijk de dochter van een professionele oplichtster en heeft in haar jonge jaren al heel wat verschillende namen en karakters gehad. Samen met haar moeder belazerde ze de criminele mannen die ze had uitgekozen. Het was het perfecte plan om aan geld te komen. Tot het op een dag niet gaat zoals gepland: haar moeder valt voor een van haar gevaarlijke doelwitten. Er zit voor Nora maar één ding op en dat is zo snel mogelijk wegkomen van deze man.

Vijf jaar later lijkt alles normaal. Ze heeft een nieuwe vriendin, Iris, en ze gaat ook goed om met haar ex-vriend Wes. Wanneer ze met z’n drieën de bank binnenlopen om het geld te storten dat ze verzameld hebben voor een goed doel, gaat het al snel mis. Twee overvallers lopen de bank binnen. Ieder ander zou in paniek geraakt zijn. Maar dat geldt niet voor Nora. Dankzij haar eerdere ervaringen met gevaarlijke mannen weet ze nu precies wat ze moet doen.

Mijn vele gezichten is vanaf het eerste moment spannend. Als lezer zit je direct midden in de actie en voel je de spanning van de personages. Het verhaal schakelt af en toe terug naar het verleden van Nora. Zo lees je mee met wat zij vroeger heeft moeten doorstaan en hoe ze eenmaal zo geworden is zoals ze nu is. Niet alleen Nora leer je beter kennen, maar ook de andere personages zoals Wes en Iris. Iedereen heeft zo zijn geheimen en langzaamaan wordt alles duidelijk. Hiermee heeft de auteur de personages diepgang gegeven en leef je echt mee met iedereen.

Het verhaal is niet alleen spannend, maar bevat ook genoeg humor. Zo zat ik af en toe met een lach op mijn gezicht te lezen. De fijne schrijfstijl van de auteur zorgt ervoor dat ik het boek snel uit heb gelezen. Mijn vele gezichten is een aanrader voor jong en oud. Dit originele verhaal geef ik maar liefst vijf sterren.

Meer recensies lees je op indeboekenkast.com

Meer recensies van Chantal Hutchison