Spannende eerste deel

Genna maakt vaak mee dat er dingen gebeuren die ze weleens eerder heeft meegemaakt. Voor haar lijkt dit allemaal heel normaal. Haar wereld staat plots op zijn kop wanneer ze meerdere keren door een onbekende uit een gevaarlijke situatie is gered. De jongen vertelt haar, in haar ogen, het aller raarste verhaal dat ze ooit heeft gehoord. Zijn naam is Feniks en hij zegt tegen Genna dat een oude vijand uit een eerder tijdperk haar is gevolgd om haar ziel op te eisen.

Ondanks dat ze er niets van wil geloven, stort ze zich samen met haar beschermer in een zenuwslopend avontuur. Om te overleven zal ze hem in vertrouwen moeten nemen, maar wat weet ze nou eigenlijk over hem? En over zichzelf? Ze zal zelf de waarheid moeten achterhalen om niet alleen zichzelf te redden van de zielenjagers, maar ook de mensheid.

Zielenjagers is het eerste deel van een spannende actieserie. Dit begin belooft al veel goeds voor de komende delen. Het zit bomvol spannende momenten, waarbij de personages keer op keer in een levensbedreigende situatie terechtkomen.

Het verhaal begint met een hoofdstuk over de zielenjagers in het verleden. Hierdoor word je meteen midden in het verhaal gegooid. Dit kan in het begin verwarrend zijn, omdat niet gelijk duidelijk is wat er precies gebeurt. Maar dit maakt het geheel mysterieuzer. De auteur had wel meteen mijn aandacht te pakken die ik tijdens het lezen van dit boek geen enkele keer kwijt ben geraakt.

De personages in het boek zijn ondanks het mysterie heel goed uitgewerkt. Beetje bij beetje leer je de personages en hun gedragingen beter kennen. Toch wordt niet alles gelijk duidelijk. Ik wil dan ook het liefst meteen wanneer het tweede deel uitkomt, verdergaan met lezen. Want dat dit verhaal nog niet is geƫindigd, dat is duidelijk.

Meer recensies lees je op indeboekenkast.com

Meer recensies van Chantal Hutchison