Fantastisch en mooi!

Anna K. is de hervertelling van de bekende Anna Karenina van Tolstoj. Jenny Lee heeft met dit boek een verfrissend en indrukwekkend verhaal geschreven. In Anna K. neemt de schrijfster ons mee in het leven van een aantal personages. Ondanks dat het boek de naam van Anna K. draagt, draait het verhaal niet alleen om haar. Er wordt vanuit meerdere perspectieven geschreven. Zo maken wij onder andere kennis met haar broer Steven en zijn vriendin Lolly en leren wij ook hen beter kennen.

Anna K. is populair en staat aan de top van het societyleven en heeft het helemaal voor elkaar, zo heeft ze ook het perfecte vriendje, Alexander W. Haar Koreaans-Amerikaanse vader is meer dan trots op haar. Om haar heen lijken haar vrienden het wat moeilijker te hebben en hebben ze allemaal hun problemen, maar Anna K. lijkt nergens last van te hebben. Wanneer ze Alexia Vronsky ontmoet, oftewel Graaf Vronsky genoemd, een echte player, draait haar wereld om. Het tweetal lijkt totaal niet op elkaar, toch voelen ze zich aangetrokken tot elkaar. Anna staat voor moeilijke beslissingen die haar leven op z’n kop zullen zetten.

Anna K. is een verbazingwekkend en indrukwekkend verhaal dat goed in elkaar zit. Wat ik fijn vind aan dit boek, is dat de levens van meerdere personages beschreven worden. Zo leer je alle personages kennen en begrijp je waarom ze zulke keuzes maken. Vanuit meerdere perspectieven wordt het verhaal geschreven, zo krijg je ook de reacties te zien van de personages na hun keuzes. Door de fijne en vlotte schrijfstijl leefde ik mee met de gebeurtenissen in het boek. Soms was ik zelfs verdrietig of boos, doordat er iets gebeurde in het verhaal waar ik het eigenlijk niet mee eens was. Het indrukwekkende verhaal blijft je achtervolgen. Zelfs na het uitlezen van het boek ben ik er nog mee bezig.

Anna K. is een fantastisch, mooi verhaal dat je echt aan het denken zet. Zeker een aanrader!

Meer recensies lees je op indeboekenkast.com

Meer recensies van Chantal Hutchison