Een verfrissend romantisch verhaal

Compleet in de wolken gaat over Mallory Quinn, een verpleegkundige die vooral haar aandacht besteedt aan het helpen van mensen. Ze woont in de kustplaats Lucky Harbor. In het verleden heeft ze altijd voor de vertrouwde en veilige man gekozen in haar leven, maar dat heeft nooit goed uitgepakt voor haar. Uiteindelijk is ze het zat om voor de veilige keuze te gaan. Mallory’s vriendin, Amy, stelt voor om een lijst op te stellen met ‘foute mannen’. Dan verschijnt Ty Garrison in het café, waar ze toevallig terecht zijn gekomen tijdens een zojuist losgebarsten storm. Hij is de ideale foute man. Ty Garrison is mysterieus en zeer knap. Geen enkele inwoner weet eigenlijk wat de nieuwkomer in het stadje Lucky Harbor komt doen.

Mallory heeft al snel de aandacht getrokken van de mysterieuze man. Hij wil zo snel mogelijk vertrekken uit het stadje en is niet op zoek naar iets serieus. Iets wat Mallory prima uitkomt, nu ze heeft besloten om een keer los te gaan met een zogenaamde foute man. Hoe meer ze te maken heeft met Ty, hoe meer ze wil dat hij voor altijd bij haar blijft in Lucky Harbor. Een gevoel dat ze beter niet kenbaar kan maken aan Ty, want zal hij wel hetzelfde voelen als zij?

Compleet in de wolken is een romantisch en mooi verhaal. Het is een boek waar je vrolijk van wordt tijdens het lezen. Het verhaal kan soms wat cliché overkomen, maar dat vind ik bij dit boek helemaal niet erg. In het boek leer je de twee hoofdpersonages het beste kennen, die worden uitgebreid beschreven. Mallory is een lieve, zorgzame vrouw, die het liefst van haar imago af wil en niet alleen maar goed wil zijn. Je ziet haar verandering echt goed in het verhaal terug. Het geheel is niet overdreven, waardoor het realistisch overkomt. Echter, het personage van Ty komt in mijn ogen wel wat oppervlakkig over. In het eerste opzicht komt hij vrij mysterieus over, maar naarmate het verhaal vordert, kom je iets meer over hem te weten, waardoor het mysterieuze er afgaat. Wat ik jammer vind, want hiermee was de spanning in het verhaal ook direct weg. Aan het einde kwam de spanning gelukkig weer meer terug in het verhaal door een onverwachtse plotwending.

Compleet in de wolken is een verfrissend romantisch verhaal, dat erg fijn leest. Ik geef het boek dan ook zijn verdiende 3 en halve sterren.

Meer recensies lees je op indeboekenkast.com

Meer recensies van Chantal Hutchison