Een boek vol met herkenning

Madeleine is een echte perfectionist en heeft haar toekomst al uitgestippeld. Eerst haar middelbare-schooldiploma halen, daarna gaat ze studeren en met haar knappe leraar Engels, meneer Hamilton, heeft ze trouwplannen.

Als Madeleine de kans krijgt om het ultieme schoolfeest te organiseren, krijgt ze te maken met obstakels. Normaal gesproken zou Madeleine de enige geïnteresseerde zijn om de organisator van het schoolfeest te worden, maar nu heeft ook de grootste chaoot van de school zich opgegeven voor het feest, wat al haar plannen in de war brengt. Tot overmaat van ramp heeft ze zelfs te horen gekregen dat ze samen het feest moeten organiseren. Worden ze het wel eens en wordt dat schoolfeest op deze manier geen mislukking?.

(Not) so perfect is een verhaal dat lekker makkelijk wegleest. Het verhaal is naar mijn idee wel iets te kort en te oppervlakkig om echt een connectie met de personages te krijgen. Echter, dit is een aanrader voor lezers die naar de middelbare school gaan. In (Not) so perfect komen meerdere onderwerpen aan bod, die deze lezers zullen herkennen. Ik zelf dacht ook weer terug aan de tijd dat ik op de middelbare school zat en dat maakt het makkelijker om je in te leven in het verhaal.

Ik geef dit boek vier sterren, want ik denk dat (Not) so perfect een fijne verhaallijn heeft voor de iets jongere lezers onder ons, maar het boek zal ook zeker de oudere lezers aanspreken. Het zal voor de jonge lezers vooral een boek zijn vol met herkenning, vol met grappige, chaotische momenten.

Meer recensies lees je op www.indeboekenkast.com

Meer recensies van Chantal Hutchison