Een fantastische aanvulling op de serie

Chantal Hutchison 06 februari 2020
Het is zomervakantie. En niet zomaar een zomervakantie. Het is namelijk de zomer voor Sabrina’s zestiende verjaardag. Sabrina Spellman is namelijk half mens en half heks. Dit betekent dat wanneer ze zestien wordt, ze zich volgens haar tantes Zelda en Hilda bij de magische wereld zal moeten voegen.

Grimmige avonturen van Sabrina is een voorloper van de serie op Netflix. Hierin gaan we mee op Sabrina Spellmans avontuur waar ze eigenlijk op zoek is naar zichzelf. Zal ze voor haar vrienden kiezen die niet totaal geaccepteerd worden door haar familie, omdat ze stervelingen zijn of kiest ze voor de magische wereld van haar familie?

Haar banden met haar vriend Harvey en haar vriendinnen Roz en Susie worden steeds moeilijker naarmate haar connectie met de magie versterkt. Samen met haar neef Ambrose spreekt ze een spreuk uit zodat Harvey ware gevoelens voor haar zal uiten. Wanneer dat misgaat, moet ze er alles aan doen om niet alleen haar vrienden te verliezen, maar ook niet zichzelf.

Het verhaal is niet alleen spannend voor ons als lezer op sommige momenten, maar zit ook vol met vriendschap, romantiek en moeilijke situaties waar Sabrina mee te maken krijgt, waardoor het lezen van dit boek plezierig is. Dit boek is los van de serie te lezen, maar ook een fantastische aanvulling op de serie. Dit maakt het verhaal wat meer af en je komt nog meer over de personages te weten dan wanneer je alleen het op een scherm ziet. De schrijfster van de voorloper van de serie heeft het goed voor elkaar gekregen om de personages precies zo over te laten komen, zoals het bij de serie bedoeld is. In korte tijd heb je met de verschillende personages kennis gemaakt en leer je ze ook echt kennen.

Ik geef het boek dan ook de volle vijf sterren. En stiekem hoop ik dat ze nog een deel over de avonturen van Sabrina zal schrijven. Zodat ik niet alleen via Netflix, maar ook via het boek van dit verhaal kan blijven genieten.

Meer recensies lees je op http://www.indeboekenkast.com

Meer recensies van Chantal Hutchison