Twee zussen. Een kroonprins. Een vernietigende keuze.

Serina wordt, al sinds ze klein is, opgeleid om een Grace te kunnen worden, om als Grace te leven aan de zijde van de kroonprins. Haar twee jaar jongere rebelse zus Nomi daarentegen heeft deze opleiding nooit gehad. Wanneer de kroonprins voor de jongere Nomi kiest, is dat totaal onverwachts en ongewenst. Ze belanden beiden in een leven dat ze niet willen, Nomi, die zich als Grace moet gedragen naar de wensen van de kroonprins en Serina die naar een gevangeniseiland wordt gestuurd. Beiden zullen ze moeten overleven zonder elkaar in een leven dat ze nooit voor ogen hadden gehad.

Het verhaal is in tweeën opgesplitst. Uit twee verschillende oogpunten lees je het verhaal van de twee zussen Serina en Nomi. Om en om lees je hoe het de twee hoofdpersonages vergaat. Het eind van elk hoofdstuk houdt je bezig met wat er verder gaat gebeuren. De schrijfster houdt het spannend door telkens in het volgende hoofdstuk naar het andere personage te gaan. Zo blijf je nieuwsgierig en is het heel lastig om het boek weg te leggen.

In The Iron Sisters gebeuren veel dingen die je in eerste instantie niet zou verwachten als je de eerste paar hoofdstukken leest. Dit maakt het boek nog leuker om te lezen. De schrijfster houdt je echt bezig en zelf ga je ook aan sommige personages twijfelen. Zijn ze wel echt oprecht of is het allemaal maar schijn?

Het verhaal eindigt met een open einde, wat ik jammer vind, omdat ik nu moet wachten tot het volgende deel uitkomt. Het liefst wil ik direct verder lezen hoe het met de twee zussen en de andere personages gaat. Ik kan dan ook niet wachten totdat het tweede deel van deze serie verschijnt.

Dit boek is zeker aan te raden voor mensen die van young adult boeken houden met een beetje spanning erin. Het boek geef ik dan ook de volle vijf sterren.

Meer recensies lees je op www.indeboekenkast.com

Meer recensies van Chantal Hutchison