Rouw overkomt iedereen

Charisse 14 maart 2020
Rouw overkomt iedereen, dus ook journaliste Lisanne van Sadelhoff. Haar persoonlijke verhaal begint met een uitslag in het ziekenhuis die haar leven op z'n kop zal zetten: haar moeder heeft terminale kanker. Zo'n twee jaar na deze gebeurtenis eindigt het boek waarin we hebben kunnen meelezen met hoe haar wereldje kleiner werd doordat alles om haar geliefde moeder begon te draaien. Het gebeurt. En er is geen handleiding voor. Lisanne neemt ook therapiegesprekken en telefoonberichtjes op die de ontreddering nog veel rauwer maken. Want afscheid nemen van iemand die je lief is wil je niet.
Na de eeste inleidende pagina's was ik nog niet helemaal overtuigd van het boek, maar gaandeweg begon ik steeds meer mee te leven met Lisanne. Zij slaat zich met ups en downs door het nieuwe leven zonder haar moeder heen. Dit persoonlijke verslag geeft veel herkenning, en hopelijk kan het mensen helpen bij hun eigen rouwproces: het is oke om je niet volgens het boekje te voelen. En het wordt beter. Heus.

Meer recensies van Charisse