Puur leesplezier!

Charisse 20 september 2021
Het is al vele jaren geleden dat ik kennis maakte met The No.1 Ladies' Detective Agency. Ik was de boeken alweer een beetje vergeten, totdat het Thriller Café een "Mma Ramotswe Challenge" begon.
Dit is het 11e boek over Mma Ramotswe's detectivebureau, en ik geloof het laatste dat vertaald is. De kaft is jammer genoeg niet in dezelfde kleurrijke stijl als de vorige delen.
Het was moeiteloos terugkeren oftewel thuiskomen in Botswana. Door de wat minder subtiele verwijzingen naar karaktertrekjes en andere eigenschappen wist ik binnen een mum van tijd weer wie wie is. Als altijd staat het speurwerk niet op de voorgrond. Mma Ramotswe lost twee zaken op, terwijl het ongeluk van de verloofde van haar assistent detective, Mma Makutsi centraal staat. Het tempo in het boek ligt niet hoog omdat er regelmatig gemijmerd wordt. Het safaritripje is het meest spannende gedeelte in het boek, waar Botswana zich van een minder gezapige kant laat zien.
Na een vlotte ontknoping van een mooi einde van de verhaallijnen sloot ik dit boek met een tevreden zucht en een glimlach op mijn gezicht.

Meer recensies van Charisse