Spannend tweede deel

Charlotte Veltman 03 januari 2015
IJskoud door Isa Maron is het tweede deel van de vierluik De Noordzeemoorden. Een aantal kinderen wordt ontvoerd en Maud Mertens gaat op onderzoek uit, waarom hoe of wat volgt in een spannend boek waar een aantal andere zaken ook een rol spelen. IJskoud is het als je de stukken leest die over de kinderen gaat, je voelt hun angst, hun kou en ook dat ze niet meer kunnen tegenwerken, ook de troost onderling is ontroerend. In dit deel is de hoofdrol meer verlegd naar Maud, maar natuurlijk speelt Kyra een rol, nog steeds op zoek naar haar zuster die vermist is. Een wending neemt dit verhaal die totaal onverwacht is.

IJskoud is veel beter dan het 1e deel Galgenveld, is dat boek wel goed dit boek is zoveel beter. De spanning, de personages en de groei die ze hebben doorgemaakt. Op naar deel 3 en ik weet zeker dat ik dit deel meteen wil lezen zodra het uitgekomen is.

Meer recensies van Charlotte Veltman