Geweldig plot

Charlotte Veltman 02 januari 2016
Ritueel is deel drie van De Noordzeemoorden door Isa Maron. In dit boek een gruwelijke vondst door een tuinman, dat is het begin van een horrorverhaal voor rechercheurs en media. Maud Mertens onderzoekt de moord(en). Kyra Slagter is nog steeds op zoek naar haar verdwenen zus, er wordt wel veel bekend gemaakt over haar vriend en de boot waarop ze zaten, maar waar ze is, dood of levend, is nog steeds onbekend, al is haar zoektocht steeds intenser geworden. Maud en Kyra kennen elkaar inmiddels en Maud gaat haar meer waarderen. Sowieso is er groei in karakters en in Ritueel wordt dit duidelijk. Het verhaal over Sarah beneemt je zo nu en dan de adem.

Ritueel is plezierig om te lezen ondanks de gruwelijke vondst. Haar schrijfstijl is vloeiend en duidelijk en voor iedereen een feestje. Ik heb genoten van het verhaal en Maron gaat steeds beter schrijven. Het plot van Ritueel is bijzonder maar er zijn nog losse eindjes.

Het einde is in zicht met deel vier en dat vind ik wel jammer. Nu de hoofdpersonen zich zo goed ontwikkelen en gegroeid zijn in hun rol mogen deze hoofdpersonen wel opgevoerd worden in een vijfde boek. Maar al met al is Ritueel een prettig leesbaar boek en zeker als je de eerste delen niet hebt gelezen als stand alone te lezen, maar ik raad u allen aan om wel de eerste twee delen te lezen, want je mist toch wel wat.

Meer recensies van Charlotte Veltman