Stilstand

Charlyonbooks 04 januari 2020
In dit tweede deel van de Cazalet serie is de tweede wereldoorlog begonnen. Terwijl dit voor de volwassenen een turbulente tijd is voelen met name de kinderen dat het een tijd van stilstand is. De familie heeft zich teruggetrokken in het familiehuis op het platteland. Daar gaat de oorlog niet ongemerkt voorbij er zijn tekorten en wordt de familie ook geraakt door wat er in de oorlog gebeurt, maar voor de, met name wat oudere kinderen, slaat de verveling toe, ook omdat er zolang de oorlog duurt er geen uitzicht is op een toekomst.

Doordat de schrijfster het verhaal telkens vanuit het perspectief van één van de familieleden schrijft, leer je ze één voor één beter kennen en ga je van ze houden.

Meer nog dan na het eerste deel kijk ik uit naar het volgende deel om hen verder te kunnen volgen.

Meer recensies van Charlyonbooks