Vriendschap & vriendelijkheid

ChristopheVermaelen 25 oktober 2022
Dit was het tweede boek dat ik las van Barbara Constantine en het beste. "Tom, Tom, kleine Tom" was ook heel goed, maar "Waarom Ferdinand niet lang alleen bleef" was next level. Ik heb het op twee dagen uitgelezen en het volgde mij overal. Fysiek én in mijn hoofd. Ontroerend mooi verhaal.

De personages spatten van de pagina's, zo levensecht met hun goede en kwade kanten. Sommigen zullen de boeken van Constantine wellicht té zoet vinden, maar soms wil je in een wereld naar binnen stappen, waar goede mensen elkaar helpen en van elkaar houden. Een wereld van suikerspin en marsepein.

Ik zou graag bij Ferdinand en zijn vrienden & vriendinnen gaan wonen. Daar zou ik me helemaal thuis voelen, zeker weten! Een dikke aanrader voor de fans van pure onversneden feelgood.

Meer recensies van ChristopheVermaelen