Sophie Applebaum is cool

ChristopheVermaelen 18 oktober 2022
Een fijn boek. Het duurde even voor ik helemaal mee was met Sophie en haar familie. Haar vader is rechter, haar moeder huisvrouw en ze heeft twee totaal verschillende broers. Allebei zijn ze grappig en lief op hun eigen manier, maar ook zeer menselijk.

Het deed me een beetje denken aan 'Mijn Salinger jaar' of aan de romans van Curtis Sittenfeld, maar ik vind Melissa Bank beter. Haar stijl is vlot en aangenaam. Sfeer en gezelligheid is ook belangrijk in dit soort verhalen, die eigenlijk over niets gaan en tegelijkertijd over zoveel. Over mensen en hun relaties, met anderen en meer nog, met zichzelf. Sophie is iemand waar je naartoe groeit. Eerst denk je: "Waarom doet ze dit nu?" of "Waarom kiest ze hem als lief?", maar gaandeweg begin je haar beter te begrijpen.

Spijtig dat het gedaan was. Ik had graag nog meer over Sophie gelezen. En dat is goed, toch? Een dikke aanrader voor de fans van Sally Rooney, Adelle Waldman en Nick Hornby.

Meer recensies van ChristopheVermaelen