Voel je weer even kind tijdens het lezen van dit boek

ciin_leest 06 mei 2024
 Onmogelijke wezens is het eerste deel van een nieuwe magische en spannende serie geschreven voor Katherine Rundell. Dit boek is het eerste boek wat ik van haar hand heb gelezen en ondanks dat het een jeugdboek is heb ik mij heel erg vermaakt met het lezen van dit boek. Gelijk met het openslaan van het boek word je meegezogen in de wereld waar het zich in afspeelt. De prachtige kaart met daarna een hele uitgebreide uitleg van alle magische wezens die in het boek voortkomen. En de eerste twee hoofdstukken die je doen hunkeren naar de rest van het boek. Je leert op deze manier mooi kennis maken met de beiden hoofd personages, Mal en Christopher die samen het avontuur aangaan om de Archipel te redden.

De schrijfstijl van Katherine is vlot en heel erg beeldend, de magische wezens en de verschillende eilanden waren goed voor je te zien tijdens het lezen. Ze gebruikt vloeiende en passende zinnen die aansluiten bij de leeftijdsgroep van het boek en de korte hoofdstukken zorgen ervoor dat je het boek makkelijk weg kan lezen. Wat ik erg mooi gedaan vond is dat de schrijfster de zin van elk hoofdstuk terug laat komen in de tekst van dat hoofdstuk ook. Het boek is niet alleen een avontuur maar ook vol met emoties, je leeft echt met de personages mee. Ondanks dat je met Mal en Christopher op reis gaat ontmoet je ook een aantal personages die op hun eigen manier een belangrijk geheel gaan vormen voor de verloop van het verhaal.

Ik voelde mij weer even kind tijdens het lezen van dit geweldige avontuur. Je gaat meeleven met de personages en bent ook heel benieuwd hoe het verhaal zich steeds meer ontwikkeld. Ik ben na het lezen van dit boek heel benieuwd naar de andere delen van deze serie.

Heel erg bedankt Hebban dat ik mee mocht lezen in de leesclub van Onmogelijke Wezens.

Meer recensies van ciin_leest