Prachtig en sterk debuut

ciin_leest 01 mei 2024
Wat een geweldig Nederlands debuut is dit! Ik vind een ya fantasy op zijn tijd echt altijd erg prettig om te lezen en dat was met dit boek geen uitzondering.

Hoewel ik het eerste hoofdstuk een klein beetje in moest komen in de schrijfstijl, was in hoofdstuk twee al helemaal verdwenen en werd ik al helemaal het verhaal ingetrokken. Katie heeft een vlotte en beeldende schrijfstijl, het tempo loopt hierdoor lekker door in het boek en van de plaatsen en personages in het boek kreeg ik een erg duidelijk beeld. De uitgebreide worldbuilding, goede combo tussen het reizen en de actie in het boek zorgden voor een prettig geheel.

De personages maken naast de reis in het boek ook een mooie persoonlijke groei mee, van begin tot eind van het verhaal zie je ze steeds meer ontwikkelen. En doordat het verhaal verteld word vanuit meerdere perspectieven krijg je ook een duidelijker beeld van de personages zelf. Katie heeft echt de tijd genomen om de personages zo goed mogelijk op papier te zetten en is hier ook erg goed in gelukt.

Katie Vance heel erg bedankt voor het recensie-exemplaar om te lezen en recenseren. Ik kan niet wachten tot deel 2 er is!

Meer recensies van ciin_leest