Erg mooi en sterk verhaal

ciin_leest 18 maart 2023
Wat was ik aangenaam verrast door dit boek! Normaal ben ik niet geheel van dit soort genres, maar af en toe maak ik een duik een ander genre in en wauw wat ben ik blij dat ik deze heb mogen lezen! Het boek speelt zich af rond de 2e wereldoorlog en we volgen in het verhaal Alexander en Abel. Alexander komt in een rusthuis terecht na een mislukte zelfmoordpoging en Abel zit ook in het rusthuis waarom is in het begin niet duidelijk. Maar niets is wat het lijkt tussen die twee en naarmate het boek vordert kom je steeds meer te weten over Alexander en Abel en wat deze twee nou gemeen hebben.

Door de uitgebreide beschrijvingen kan je je een goed beeld vormen bij het verhaal. En Hanneke heeft het boek op zo'n mooie manier geschreven dat je door wil lezen, je wilt gewoon weten hoe het verder gaat! Abel en Alexander hebben zoveel meegemaakt wat je door het boek heen duidelijk word, dat je gewoon met hen mee gaat leven. Je hoopt gewoon dat ze beiden wat positiefs mogen meemaken ipv alle ellende die ze gehad hebben. Waar het in het begin even zoeken was naar wat Alexander en Abel nou met elkaar gemeen hebben weet Hanneke het hele verhaal heel mooi samen te vatten en alle losse punten weg te werken voor het boek klaar is.

Meer recensies van ciin_leest