Wat een eerlijk, mooi omschreven verhaal!

Van Hebban.nl mocht ik het boek Het Cassandra Complex reviewen.

Het Cassandra Complex gaat over Cassandra, voor wie het niet bepaald meezit…
Er gebeuren ineens hele vreemde zaken. Haar ex heeft haar gedumpt de avond ervoor, en dan wordt ze als klap op de vuurpijl ook nog ontslagen. Maar ‘s avonds is daar haar ex en lijkt er niets aan de hand, is hij haar vriend gewoon weer. Wat fijn dat het toch gewoon weer goed lijkt te zijn.

Maar de volgende ochtend gebeurt dit allemaal weer precies zo… En vervolgens beseft ze dat ze ineens de mogelijkheid heeft om terug in de tijd te reizen?
Kan ze de tijd naar haar hand zetten? Kan ze het anders doen?

Ik heb zo meegeleefd met Cassandra in dit boek. De dingen die ze meemaakt, waar ze doorheen moet gaan. De worstelingen, de frustraties, ze zijn zo goed beschreven. Ik ben van haar gaan houden.
En de bijpersonages zijn ook heel goed beschreven, je gaat van ze houden, of je krijgt een enorme hekel aan ze. Afhankelijk van wie ze zijn!
Het wordt duidelijk gemaakt in het boek dat als je "anders" bent, dat je niet kapot bent, maar dat je er zeker ook mag zijn. Een hele mooie quote in het boek: “Jij beschikt over alternatieve neurologische software, allemaal nieuw ontwikkeld.”
Het boek wordt vergeleken met Het Rosie Project, en dat maakt het zeker waar! Het is voor mij een dikke 5 sterren waard!

Het Cassandra Complex is het debuutroman van Holly Smale, maar ze heeft al andere boeken uitgebracht voor deze roman. Ze is de schrijfster van o.a. de bestseller serie Geek Girl.

Dank aan Hebban en Uitgeverij Luitingh-Sijthoff voor dit boek om te mogen lezen voor een review.

Meer recensies van ReadingForTheFunOf.it