Het avontuur gaat verder...

Conny Schelvis 08 januari 2024
Michelle, strijd om de Westendstreek is het tweede deel in
'De Noordentorens Razernij. Geheel in dezelfde stijl als het eerste boek qua cover, layout en ook hier weer illustraties in het boek van de auteur zelf. De illustraties zijn treffend, leuke details en passen goed in het verhaal. Gekozen is om de plattegrond verderop in het boek te doen, mijn keuze zou toch aan het begin van het verhaal zijn. Maar ik snap de keuze wel.

Het is een spannend jeugd-fantasy verhaal en als je al met plezier deel een hebt gelezen zal dit je ook aanspreken. Ik moest wel even schakelen want hoewel in dezelfde wereld afspelend is het niet een directe aansluiting aan deel 1. Plaatsen en namen/ personages komen terug maar de hoofdrol is voor een ander karakter. Een origineel serie idee van de auteur die ik zeker kan waarderen.

De schrijfstijl is goed passend bij de leeftijd van de jonge lezer en je merkt dat de auteur is gegroeid in zijn schrijven. Het tempo is hoger en het leest prettiger dan het eerste deel, al las dat ook wel lekker weg.
Kortom een aanrader als je iets zoekt voor de jonge lezer ( vanaf ongeveer 9 jaar) in dit genre.
Niet te moeilijk, niet te dik maar wel lekker spannend !

Meer recensies van Conny Schelvis