Meeslepende roman over de prehistorie

ConnyLeest 21 juni 2020
Bij toeval kwam dit jeugdboek in mijn handen: 'De schaduw van de leeuw' door Linda Dielemans. Als liefhebber van prehistorische fictie en non-fictie begon ik te lezen... en hield niet meer op. Wat een meeslepend boek!

Het meisje Joeni is een dromer en het boek verhaalt over haar zoektocht naar zichzelf en eigen plek in de ruige, lege wereld van 28.000 jaar geleden waar oermensen leven met de seizoenen in nauwe verbinding met de natuur. Het verhaal is gebaseerd op Franse grotschilderingen uit de ijstijd en laat zien hoe de mensen vroeger geleefd hebben. Het is een verhaal met vele lagen waarin Joeni zich ontwikkelt van opstandig kind tot jonge vrouw, van dromer tot ziener. Aanrader!

De schaduw van de leeuw
Auteur: Linda Dielemans