Feitelijk relaas met oog voor details die je raken

ConnyLeest 17 februari 2020
In dit feitelijke relaas vertelt Selma Velleman (nu Selma van de Perre) over haar leven als Joodse jonge vrouw vlak voor en tijdens de oorlog. Juist deze feitelijke manier van schrijven, met oog voor details die je raken, maakt 'Mijn naam is Selma' tot een boek dat je niet kunt wegleggen tot je het uit hebt.

Langzaam werd voor Selma duidelijk wat de nazi's met de Joodse Nederlanders van plan waren. Zij besloot om zich tegen de jodenvervolging te verzetten en beschrijft wat voor haar de gevolgen van dat moedige besluit waren. Door toeval, geluk en moed wist Selma de oorlog te overleven.

In het VPRO-radio1 programma OVT vertelt Selma hoe haar wereld tijdens de naziterreur eruit zag. Een boeiende podcast als intro vooraf of reflectie achteraf bij het lezen van dit waardevolle boek.

Meer recensies van ConnyLeest