Word vervolgd?

Corina 23 juni 2020
In 1986 werd er een verwilderde jongen gevonden in het de bossen van Ramapo Mountains, tot op de dag van vandaag is er niets over zijn herkomst. Vierendertig jaar later woont Wilde in het bos, het terrein waar hij zich thuis voelt en blindelings de weg kan vinden.
Zijn hulp wordt ingeroepen door Hester Crimstein, de moeder van zijn overleden vriend en oma van zijn petekind Matthew, bij de verdwijning van Naomi Pine die op school vreselijk wordt gepest. Matthew trekt zich de pesterijen aan en hij is degene die zijn bezorgdheid heeft geuit richting zijn oma die het vermoeden heeft dat er meer aan de hand is dan een weggelopen puber maar zelfs Wilde kan haar ondanks zijn ervaring niet vinden. Dan wordt Wilde betrokken bij een tweede zaak die mogelijk in verband staat met de vermissing van het meisje.

Het verhaal is goed opgebouwd en de drie delen waaruit het boek bestaat komen mooi samen, het mist echter de nodige spanning die je gewend bent van Harlan Coben en het komt traag op gang.
De personages zijn goed uitgewerkt met uitgebreide aandacht voor hun problemen. Hester Crimstein kennen we uit eerdere boeken, ook werd er een aantal keer verwezen naar een personage uit de vorige boeken van Harlan Coben die de liefhebbers van zijn boeken zeker zullen herkennen.
Wild is een stand-alone maar het verhaal van Wilde is niet af en zou zo maar een aanzet kunnen zijn tot een nieuwe reeks.

Meer recensies van Corina