De bakkersdochter

Cottenier Ina 01 december 2019
Wat een prachtig boek.
Het verhaal speelt zich af in een bakkerij tijdens de oorlogsperiode in Garmisch Duitsland en in het heden in El Paco Texas waar Reba een deadline heeft voor de plaatselijke krant waar ze een artikel moet schrijven over de kerstperiode in Duitsland. Daarvoor wil ze een gesprek met Elsie aanknopen om zo haar artikel tot stand te brengen maar zo ontstaat ook een hechte vriendschapsband met Elsie en haar dochter Jane. Anderzijds struggelt Reba ook met haar eigen demonen die ze moet zien te overwinnen namelijk haar gevoelen voor Rikki, de band met haar familie dat in Virginia woont. Langs de andere kant leren we ook het levensverhaal van Elsie kennen ten tijde van de oorlog. De moeilijke tijden, het gemis van haar zus Hazel , haar huwelijksaanzoek van Joseph en dan haar ontmoeting met Tobias het joodse jongetje. Naar het einde toe worden het verleden en het heden naar elkaar toe geweven en krijg je op al je vragen antwoorden. Ik hou niet zo van oorlogsverhalen maar deze verdient van mij wel de volle 5 sterren. Ik hou ook van de recepten op het eind van het boek.

Meer recensies van Cottenier Ina