De kunst van het verdwijnen

Cottenier Ina 29 december 2019
Een depressie, een burn-out komt niet van de ene dag op de andere. Daar kunnen jaren overgaan met de nodige signalen vooraleer deze onzichtbare ziekte uitbreekt. Voor de buitenwereld , voor de mensen zie je er niet ziek uit maar innerlijk zit je vol angst, paniekaanvallen waarbij je uitgeblust op de grond ligt.
pag 10 - Maar de angst slaapt in het diepste deel van mij, waar ik zelf niet bij kan, en hij brandt als een hellevuur zodra hij wakker is.

Verdraag het om een nerveuze te zijn , schreef Marcel Proust. U behoort toe aan de "magnifieke" en "deplorable" familie die het zout der aarde vormt. Alles wat groots en schoon is in de wereld, komt van de nerveuzen en nooit zullen we te weten komen welke prijs daarvoor betaald is.
Hoeveel nachtmerries, eenzame nachten er wanen er doorstaan zijn. Er is geen ander moment waarop je zo alleen bent als in de doodsangst, je bent al gestorven, maar er is niemand om je te troosten want je ademt nog. De plek waar dood en leven samenkomen: PANIEK.

Meer recensies van Cottenier Ina