De reünie, van de reünie zelf maken we niet veel mee, het is slechts een fractie van een paar bladzijden in het verhaal maar is wel de oorzaak waardoor Sabine Kroese na 9 jaar flarden van herinneringen terug begint te krijgen over haar toenmalige schoolvriendin van de lagere school, een pest van een schoolmeisje in het middelbaar Isabel die indertijd aan 15 jarige leeftijd is verdwenen en nooit is terug gevonden. Na een jaar thuis te zitten wegens een mental breakdown gaat ze terug aan het werk bij de bank maar daar vlot het niet zo want haar toenmalige collega is vertrokken en nieuwe collega's maken haar het leven zuur. En daar leert ze Olaf kennen , een voormalige vriend van haar broer Robin waar ze een relatie mee begint. Een lieve man op het eerste zicht maar al gauw komen de agressieve trekjes in Olaf naar boven. Ook maken we kennis met Bart, de jeugdliefde van Sabine. Ze komt hem terug tegen tijdens een dagje in Den Helder waar ze nog steeds de puzzelstukjes zoekt naar de verdwijning van Isabel. Bart is ondertussen aan het scheiden en ook met Bart laait de passie terug op. Het verhaal op zich leest vlot weg maar ik ergerde mij soms omdat de auteur somt Sabien schrijft en anderzijds Sabine. Maar anders vond ik het verhaal op zich goed omdat het mij telkens op een spoor brengt en dan me weer aan het twijfelen brengt want wat is er nu gebeurd met Isabel?

Reacties op: De Reünie

De reünie - Simone van der Vlugt