Egyptisch blauw

Cottenier Ina 15 december 2019
Wanneer Jovanny op een avond op stap gaat met 2 vrienden van hem ontmoet hij op een onhandige wijze Tiffany die zich op haar beurt hem voorstelt aan haar vrienden. Maar elke van die vrienden houdt er een verborgen agenda op na. Elk op zijn eigen manier. Door tijdsprongen te maken in de tijd namelijk verleden en iets voor het heden komen we iets meer te weten over de vrienden namelijk Remy, Serge, Nicole, Denise , Arthur , Eloise,Tiffany alsook zijn vriendin en collega Elsa . Ook zijn ouders hebben elk zo hun eigen geheimpjes. En welke rol spelen de tweeling Melissa en Nancy in dit verhaal.
Spijtig genoeg had ik alvorens het lezen al vele recensies zien voorbij komen en had ik me zelf al een beeld gevormd van het verhaal maar dit neemt niet weg dat ik dit boek in een ruk heb uitgelezen. De auteur houdt er telkens de spanning in om iedere keer terug die sprong te maken naar een andere tijdspanne. Voor een debuut vind ik dit boek geweldig al hoort dit niet echt thuis als literaire thriller maar kan doorgaan als een young adult tot thriller. Een perfect verhaal naar mijn goesting. Ik heb er echt van genoten.

Meer recensies van Cottenier Ina